Υγεία

Τι «πυροδοτεί» την αγχώδη διαταραχή

today26 Νοεμβρίου 2020 25 5 5

Background
share close

Πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε τους παράγοντες που προκαλούν την αγχώδη διαταραχή; Οι συμβουλές των ειδικών… στα μέτρα σας.

Η αγχώδης διαταραχή αποτελεί μια κατάσταση ψυχικής υγείας που μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα ανησυχίας, φόβου ή και έντασης. Για ορισμένους ανθρώπους, η αγχώδης διαταραχή μπορεί να εκδηλωθεί και με κρίσεις πανικού ή άλλα συμπτώματα στο σώμα, όπως ο πόνος στο στήθος.

Τι προκαλεί την αγχώδη διαταραχή;

Αν και η αγχώδης διαταραχή είναι ιδιαίτερα συχνή, οι αιτίες που την «πυροδοτούν» μπορεί να είναι περίπλοκες, διαφέροντας από άτομο σε άτομο. Είναι πιθανό ότι ένας συνδυασμός παραγόντων, όπως η γενετική και οι περιβαλλοντικοί λόγοι να διαδραματίζουν ρόλο στην εμφάνισή της.

Ωστόσο, είναι σαφές ότι ορισμένα γεγονότα, συναισθήματα ή εμπειρίες μπορεί να προκαλέσουν την έναρξη της εκδήλωσης των συμπτωμάτων ή και την επιδείνωσή τους.

Οι συγκεκριμένοι παράγοντες ονομάζονται «εναύσματα» (triggers) και ενδεχομένως να είναι διαφορετικοί για κάθε άτομο. Οι περισσότερες αιτίες, ωστόσο, μπορεί να είναι κοινές μεταξύ των ατόμων που αντιμετωπίζουν αγχώδη διαταραχή. Παράλληλα, ορισμένα άτομα μπορεί να αναγνωρίζουν πολλούς παράγοντες που «πυροδοτούν» συμπτώματα της αγχώδους διαταραχής ενώ για άλλους μπορεί να προκληθούν χωρίς – φαινομενικά – κάποιο λόγο

1. Ζητήματα υγείας

Μία διάγνωση για ένα ζήτημα υγείας, που είναι ενοχλητικό ή δύσκολο να αντιμετωπιστεί, όπως οι χρόνιες παθήσεις, μπορεί να προκαλέσει εκτεταμένο άγχος ή και να το επιδεινώσει. Αυτός ο παράγοντας είναι ιδιαίτερα ισχυρός λόγω των άμεσων και προσωπικών συναισθημάτων που δημιουργεί.

Η συζήτηση με έναν θεραπευτή μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να μάθετε να διαχειρίζεστε τα συναισθήματά σας γύρω από τη διάγνωση.

2. Καφεΐνη

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που βασίζονται στον πρωινό τους καφέ για να ξυπνήσουν, αυτό όμως μπορεί να προκαλέσει ή και να επιδεινώσει τα συμπτώματα της αγχώδους διαταραχής. Για αυτό θα ήταν καλό να μειώσετε την καφεΐνη, επιλέγοντας εναλλακτικά ροφήματα που δεν περιέχουν.

3. Παράλειψη γευμάτων

Όταν δεν τρώτε, το σάκχαρο στο αίμα σας μπορεί να μειωθεί. Αυτό μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις, κάνοντας τα χέρια σας να τρέμουν και προκαλώντας μια περίεργη αίσθηση στην κοιλιά. Μπορεί επίσης να πυροδοτήσει την αγχώδη διαταραχή.

Η κατανάλωση ισορροπημένων γευμάτων είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Σας παρέχουν ενέργεια και σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Εάν δεν μπορείτε να αφιερώσετε χρόνο για τρία γεύματα την ημέρα, τα υγιεινά σνακ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποτρέψετε χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αισθήματα νευρικότητας ή διέγερσης και άγχους.

Θυμηθείτε, το φαγητό μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας.

 

Πηγη: http://www.vita.gr

Written by: arxaios

Rate it

Previous post

Aθλητισμός

Έφυγε o θρύλος του ποδοσφαίρου

O κορυφαίος Αργεντινός ποδοσφαιριστής Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα πέθανε σήμερα σε ηλικία 60 ετών. Την είδηση του θανάτου του επιβεβαίωσε πριν λίγο ο δικηγόρος του. Ο θρύλος του ποδοσφαίρου έφυγε από τη ζωή δύο εβδομάδες αφότου υπέστη έμφραγμα στο σπίτι του, μετά από χειρουργείο για θρόμβο στον εγκέφαλο. Ήταν ένας από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές όλων των εποχών ενώ αρκετοί στο άθλημα, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ποδοσφαιριστών και έμπειρων αθλητικογράφων, χαρακτηρίζουν τον Μαραντόνα ως […]

today25 Νοεμβρίου 2020 30 2 2

0%