Υγεία

Γιατί δεν φοβάμαι τις ιώσεις..

today31 Οκτωβρίου 2020 24

Background
share close

Το ανοσοποιητικό σύστημα ενός οργανισμού είναι σύστημα οργάνων και βιολογικών μηχανισμών υπεύθυνο για την άμυνά του. Αποτελείται από πολλά διαφορετικά όργανα και ιστούς. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι ο μυελός των οστών και ο θύμος αδένας. Σε αυτά δημιουργούνται και αναπτύσσονται τα ειδικά κύτταρα του ανοσοποιητικού . Δευτερεύοντα όργανα του ανοσοποιητικού συστήματος είναι οι αμυγδαλές, ο σπλήνας, τα λεμφογάγγλια και οι πλάκες Peyer.

Μπορώ να ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου μέσω της διατροφής;

Το ανοσοποιητικό σύστημα κάνει μια αξιοσημείωτη δουλεία να μας προστατεύει από μικροοργανισμούς που προκαλούν αρρώστιες. Κάποιες φορές όμως αποτυγχάνει. Ένα μικρόβιο εισβάλει και μας αρρωσταίνει. Είναι δυνατό να επέμβουμε σε αυτή τη διαδικασία και να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας; Μπορεί η διατροφή να παίξει κάποιο ρόλο σε αυτό; Υπάρχουν άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούμε να κάνουμε; Το ερώτημα αυτό είναι αρκετά σύνθετο, αν αναλογιστεί κανείς την πολυπλοκότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε ενδείξεις για το πως θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε κάποιες από αυτές τις λειτουργίες. Ένας τρόπος φαίνεται να είναι η πρόσληψη συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μας. Αν και ορισμένα σκευάσματα έχουν βρεθεί ότι αλλάζουν συστατικά της ανοσολογικής λειτουργίας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι στην πραγματικότητα ενισχύουν την ανοσία σε σημείο όπου είμαστε καλύτερα προστατευμένοι από λοιμώξεις και ασθένειες. Το να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά πολύπλοκο. Δεν απορρίπτουμε τα βότανα, δεν θα πρέπει όμως να νομίζουμε πως λαμβάνοντας αυτά έχουμε ενισχύσει επαρκώς το ανοσοποιητικό μας.

Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την άμυνα του οργανισμού

  • το υπερβολικό βάρος
  • το κάπνισμα
  • η έλλειψη ύπνου
  • η καθιστική ζωή
  • η αποφυγή του ήλιου
  • η τήρηση των κανόνων υγιεινής, τόσο στην καθημερινότητα (πλύσιμο χεριών κλπ.), όσο και στην μαγειρική και
  • η διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή είναι η βάση για την καλή υγεία, αλλά και για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

Αντιοξειδωτικές Τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και καταπολεμούν τις ιώσεις

Τα ω-3 λιπαρά οξέα (λιναρόσπορος, λαχανάκια Βρυξελλών, σπανάκι, καρύδια, φιστίκια, σουσάμι, σησαμέλαιο )-Βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού, στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς, στη μνήμη, την ικανότητα μάθησης, την όραση, ακόμα και τη διάθεση.

Η βιταμίνη C( ωμές κόκκινες και πράσινες πιπεριές, ακτινίδια, μπρόκολο , ωμό λάχανο, φράουλες, λεμόνι,πορτοκάλια και χυμό ντομάτας).-Είναι ένας από τους καλύτερους συμμάχους του οργανισμού κατά των ιώσεων.

Η βιταμίνη Α η πρόδρομη μορφή της το β-καροτένιο ( καρότα , γλυκοπατάτα, ντομάτα, μαρούλι, σπανάκι και μπρόκολο )συμβάλλει επίσης στην άμυνα του οργανισμού.

Η βιταμίνη Ε( ελαιόλαδο, ξηροί καρποί σκουρόχρωμα φυλλώδη λαχανικά ) συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η Βιταμίνη D( καθίστε στον ήλιο)

Τα ιχνοστοιχεία: σελήνιο ( σιτηρά, φιστίκια, ρύζι και ηλιόσποροι )και ψευδάργυρος ( κολοκυθόσποροι, σιτηρά, όσπρια και καρύδια).

Πέρα από μια σωστή διατροφή στη προσπάθεια μας να καταπολεμήσουμε μια ασθένεια μπορούμε να χρησιμοποιούμε παράλληλα και βότανα για να επιτύχουμε γρηγορότερα τη θεραπεία.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΙPS ΓΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΠΟΧΙΚΗΣ ΓΡΙΠΗΣ

1. Τρώτε φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά(φρούτα-λαχανικά), περιορίστε την ζάχαρη ώστε να μειώνονται οι φλεγμονές, καθώς και τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά.

2. Υιοθετήστε την άσκηση στην καθημερινότητάς σας για αντιμετώπιση του στρες- παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, όσο και στη συνολική υγεία του ανθρώπινου οργανισμού

3.Η διάρκεια αλλά και η ποιότητα του ύπνου μπορούν να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι βιταμίνες Α, C καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και D, στηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Συνεπώς, για να μπορεί το σώμα μας να αντιμετωπίσει τους «εισβολείς»(μικρόβια-ιοί) και να θεραπευτεί, οφείλουμε να το προετοιμάσουμε εγκαίρως με σωστή διατροφή, τακτική άσκηση και με προσπάθεια για πνευματική ευεξία. Φυσικά,για να τα καταφέρουμε δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από το να ξεκινήσουμε, από τώρα!

 

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, δεν φοβάμαι τις ιώσεις και είμαι υπεύθυνη για την δική μου υγεία.

Παρόλα αυτά, τώρα, σε περίοδο κρίσης επιδημίας για τον κορωνοϊό Covid-19, δεν πλησιάζω ευπαθείς ομάδες ή άλλους ανθρώπους.

Μπορεί εγώ, να είμαι υγιής, αλλά μπορεί να είμαι και φορέας ταυτόχρονα.

 

Έλενα Χατζή

Written by: admin

Rate it

Previous post

Κοινωνία

Υπομονή δεν είναι η ικανότητα να περιμένεις

Υπομονή δεν είναι η ικανότητα να περιμένεις. Είναι το πώς συμπεριφέρεσαι καθώς περιμένεις. Όλοι μας περιμένουμε. Έχουμε μάθει από παιδιά. Υπομονή μας λέγανε πάντα και ακόμα μας λένε. Δεν μας μαθαίνουν όμως με ποιον τρόπο θα πρέπει να κάνουμε υπομονή. Ίσως γιατί δεν έμαθαν και οι ίδιοι ότι πρέπει να προσέξουν τον τρόπο. Όταν μας φταίει μια κατάσταση και περιμένουμε να αλλάξει, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα, θα πρέπει […]

today31 Οκτωβρίου 2020 39 1

0%